Jucăriile îi costă pe români 880 de milioane de lei

Autori: Cristina Roşca , Corina Mirea 17.02.2015

Lanţurile de hipermarketuri controlează aproape 30% din piaţa de jocuri, console şi jucării, evaluată anul tre­cut la 880 mil. lei (aproape 200 mil. euro), având o cotă de piaţă mai mare chiar şi decât cea a magazinelor spe­cia­lizate, un seg­ment mai puţin dezvoltat în Ro­mâ­nia. Prin comparaţie, în Occi­dent, magazinele specializate sunt princi­pa­la destinaţie de cum­părături pen­tru aceste produse.

„Piaţa locală are un mare po­ten­ţial de creştere în zona de ju­că­rii pentru că cea mai mare parte a vânz­ărilor se fac în lanţurile de retail generaliste, businessurile/ lan­ţurile de magazine specializate fiind prea puţin prezente în România“, spune Loredana Barbu, CEO al ADC Blackfire Entertainment România, distri­bui­tor de jucării înfiinţat în urmă cu câteva luni şi care în 2014 a avut venituri de 700.000 de euro. Vânzările de jocuri şi jucării au crescut cu 10% anul trecut faţă de 2013 şi cu aproape 40% faţă de 2011, potrivit datelor Euromonitor, aceasta fiind una dintre cele mai dina­mice pieţe de consum, care a atras şi primul hipermarket specializat, retailerul Jumbo.