Care sunt cele mai mari săli de fitness din România şi ce afaceri au

Autor: Corina Mirea 21.02.2015

Cel mai mare furnizor de activităţi sportive s-a apropiat de 40 de milioane de lei în 2013.

Cea mai mare companie care vinde activităţi sportive în România a încasat aproape 37 de milioane de lei în 2013 (mai mult de 8 milioane de euro), potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Valoarea totală a pieţei de sport privat de pe plan local rămâne însă o enigmă, chiar jucătorii din industrie susţinând că aceasta este încă prea fragmentată între centre, baze şi cluburi sportive, săli de fitness sau săli specializate pe anumite sporturi pentru a crea o bază de date clară.

Cert este că românii sunt dispuşi să plătească, în medie, între 130 şi 220 de lei pe lună pentru a face sport organizat, iar în ultimii cinci ani plaja de vârstă a clienţilor care îşi fac abonament la o sală s-a extins, ajungând în prezent la 20-65 de ani, susţin unii reprezentanţi din piaţă.                        

În prezent, cel mai mare jucător din industria sportului privat este World Class România, deţinut majoritar de anul trecut de fondul polonez Resource Partners.