Producătorul Nesquik domină piaţa de peste 75 de milioane de euro a cerealelor pentru mic dejun

Autor: Mădălina Panaete 18.02.2015
Consumul de cereale pentru micul dejun a crescut cu 14% în perioada 2008-2014 până la circa 14.000 de tone, însă nivelul consumului ră­mâne redus com­pa­rativ cu cel înregistrat în ţări din vestul Europei precum Ger­mania sau Franţa, dar şi faţă de Polonia.
 
Recent, un studiu realizat de retailerul de mobilă şi decoraţiuni interioare IKEA arăta că deşi 80% din bucureşteni consideră că servirea micului dejun în timpul săp­tă­mânii este importantă pentru starea de bine, doar 51% dintre locuitorii Capitalei iau micul dejun în timpul săptămânii. Cifra este mai mică decât în oraşe precum Berlin, Lon­dra sau New York unde media ajunge la 62%.
 
De exemplu, consumul de cereale pentru mic dejun ajunge anual în România la 700 de grame per capita, în timp ce în Marea Britanie este de 8 kilograme, arată calculele ZF pe baza unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă Euro­monitor.
 
Un locuitor din Polonia consumă 1,2 kilograme de cereale anual, în timp ce unul din Ungaria consumă aproape 800 de grame pe an în medie.