Vânzările Coca-Cola au scăzut în cinci din ultimii şase ani: anul trecut brandul fanion a tras în jos afacerile

Autor: Mădălina Panaete 19.02.2015
Comparativ cu anul 2008, vânzările în volum ale îmbuteliatorului s-au contractat cu circa 30%, conform calculelor ZF pe baza rapoartelor companiei-mamă Coca-Cola HBC.
 
Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi răcoritoare, a încheiat anul trecut cu o scădere a volumelor vândute de 6%, până la 790 milioane de litri (139 mil. navete), una dintre cauze fiind declinul vânzărilor Coca-Cola – principalul brand din portofoliul îmbuteliatorului, arată ultimul raport al companiei-mamă.
 
„Într-un mediu care rămâne foarte competitiv, volumul de băuturi carbo­gazoase vândute anul trecut a scăzut cu 7% deoarece creşterea Sprite şi Coca-Cola Zero nu au putut compensa în totalitate evoluţia negativă a brandului Coca-Cola. Segmentul de sucuri din fructe a înregistrat o creştere a vânzărilor cu aproape 10% (high sigle digit), datorită avansului Cappy Pulpy“, se arată în raport.  Astfel, volumele Coca-Cola con­tinuă să fie pe scădere după un an 2013 în care vânzările s-au contractat cu 9%. Criza a adus aproape an de an scăderi pentru îmbuteliatorul Coca-Cola, cu excepţia anului 2012, când com­pania a raportat un plus de 1%.