Cum să ai investiţii când tirurile pierd 4 ore pe centura Capitalei?

Autor: Bogdan Alecu 20.02.2015

Centura Bucureştiului, care la 25 de ani de la Revoluţie are doar 20 din cei 80 de kilometri reabilitaţi, iar pe ceilalţi 60 de kilometri se circulă cu o viteză medie de 17 km/h, repre­zintă o adevărată piedică în calea investitorilor.

„Multe dintre companii vor să investească într-o unitate cu producţie „just in time“, iar un astfel de drum, cum este cen­tura Bucureştiului le poate aduce pierderi foarte mari, deoa­rece un camion poate pierde zilnic patru ore pe acest drum“, a spus Jorge Leuschner, CEO al MHS Truck&Bus, al treilea importator de camioane de pe piaţa locală, cu afaceri anuale de 86 mil. euro.

Ioan Rus, ministrul transporturilor, a prezentat noi pla­nuri de reabilitare a infrastructurii şi planuri pentru cons­trucţii a 3.000 km de drumuri şi autostrăzi, însă cele mai im­por­tante proiecte, autostrăzile Sibiu-Piteşti, Co­mar­nic - Bra­şov şi o variantă de ocolire a Capitalei rămân pe hârtie.