D-Link: Românii au în casă din ce în ce mai multe echipamente care se conectează la internet

Autor: Ioana Nita 20.02.2015

Anul trecut pe piaţa locală s-au vândut routere - echipamente care permit utilizarea conexiunii la internet de către mai multe telefoane, tablete, televizoare şi PC-uri - de peste 10 mil. euro, potrivit datelor companiei taiwaneze

Producătorul taiwanez de echipamente de reţea D-Link a avut anul trecut vânzări totale de circa 4,5 milioane de euro pe piaţa locală, în creştere cu 30% faţă de 2013, majoritatea livrărilor fiind făcute către segmentul consumer.

„Am estimat că totalul tranzacţiilor realizate anul trecut de D-Link în România se ridică la 4,5-5 milioane de euro“, a declarat pentru ZF Laurenţiu Trocan, directorul de vânzări al D-Link România. El a punctat faptul că acestea sunt estimări ale vânzărilor efective către clienţii finali, dat fiind că pe plan local nu există studii de piaţă legate de echipamentele şi soluţiile de reţelistică. Produsele D-Link sunt aduse în România prin intermediul a cinci importatori şi distribuitori.

Circa 75% din businessul companiei tai­wa­neze în România provin din seg­men­tul „consumer“, unde are o cotă de piaţă de circa 25%. Portofoliul D-Link pentru con­sumatori include echipamente precum routere wireless, modem-uri, adaptoare wi-fi, switch-uri, precum şi camere video de supraveghere. Anul trecut, piaţa locală de routere wireless s-a situat la circa 10-11 milioane euro, în condiţiile în care competiţia acerbă a dus la scăderea preţului mediu în acest sector.