Pariul noului şef al UPS România. Contracte cu IMM-urile care ies la export, cu focus pe industria auto şi pe îmbrăcăminte

Autor: Corina Mirea 23.02.2015
Tim Helsen, 35 de ani, country manager al companiei de curierat UPS pentru România, Grecia şi Un­garia de la finele anului trecut, spune că în 2015 mi­zează pe contractele de transport şi logistică sem­nate cu IMM-urile pentru a creşte afacerile gigantului ame­rican pe piaţa locală.
 
Compania „vânează“ în special afa­cerile din sectorul auto şi din industria de îmbrăcăminte. „Vrem să ajutăm IMM-urile să se conecteze mai bine cu piaţa globală. Obiectivul nostru este să de­ve­nim prima opţiune a mediului de business din Ro­mânia atunci când are dificultăţi de transport sau lo­gis­tice pe pieţele internaţionale“.
 
El lucrează în cadrul companiei de curierat din anul 2001 şi a preluat actuala funcţie de la Iulia Nartea, care a condus operaţiunile UPS în România din 2000 şi pe cele din Grecia şi Ungaria din 2012. Ea a fost pro­movată pe poziţia de country manager pentru UPS Italia la jumătatea lunii noiembrie.
 
UPS a intrat pe piaţa locală în 1990 prin inter­me­diul contractorului de servicii autorizat Romtrans, iar din 2000 prin intermediul Trans Courier Service, o companie a Romtrans achiziţio­nată de UPS în 2008. Helsen nu a dorit să precizeze ce venituri a avut UPS pe piaţa locală anul trecut şi nici ce companii sau sectoare de activitate transportă cele mai mari volume prin intermediul firmei pe care o con­duce, însă susţine că, pe lângă industria auto şi cea de îmbrăcăminte, UPS caută clienţi şi din sănătate, IT&C şi manufactură. În 2013, gigantul american a înre­gis­trat în România o cifră de afaceri de circa 120 de milioane de lei (27 mil. euro) şi un profit de 1,2 mil. lei, potrivit datelor de la Finanţe.