Piaţa de bere se întoarce zece ani în timp. Berarii au vândut cu un milion de hectolitri mai puţin

Autor: Ioana David 23.02.2015

Vânzările de bere s-au redus cu 5% anul trecut până la 16 milioane de hectolitri (1,6 mld. litri sau 3,2 mld. doze de 0,5 litri), cea mai abruptă scădere pe care această piaţă a experimentat-o după 2009, arată un calcul al ZF pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică.

Berarii s-au bucurat doar de trei luni de creştere anul trecut (septembrie, octombrie şi decembrie), însă niciuna în timpul verii.

Temerile privind o nouă contracţie a vânzărilor au existat în piaţă încă de la jumătatea anului din cauza vremii care nu a favorizat consumul şi a preţurilor în urcare pe fondul majorării accizei.

Cu scăderea de anul trecut, piaţa de bere s-a întors sub nivelul de 16,5 milioane de hectolitri pe care îl mai experimentase doar în 2005 şi ţine producătorii în corzi pentru al doilea an consecutiv.

Dintre berarii care şi-au anunţat rezultatele până acum, Heineken a raportat o scădere de 5%. În linie cu piaţa, Heineken a avut al doilea an consecutiv de scădere, evoluţie pusă de reprezentanţii companiei olandeze pe seama vremii nefavorabile şi a economiei inerte.