Distribuitorul de mobile PhoneTastic a ajuns la un rulaj de 18 mil. euro

Autor: Ioana Nita 23.02.2015
PhoneTastic, numărul patru pe piaţa locală de distribuţie de te­le­­foane mobile, a înregistrat anul trecut afaceri de aproape 18 mil. euro, de trei ori mai mult faţă de 2013, având o cotă de circa 3% din piaţa de profil. În 2014, întreaga piaţă de telefoane mobile s-a situat la 519 milioane de euro, potrivit datelor companiei de analiză GfK.
 
Pentru anul în curs PhoneTastic ţinteşte o creştere a afacerilor de do­uă cifre, care să îi aducă o cotă de circa 5% din piaţă. Pe primele trei locuri pe piaţa locală de distribuţie a telefoanelor mobile se află Gersim, World Comm şi Quickmobile, conform datelor PhoneTastic. „În 2015 ţintim o cotă de 5% din piaţa de profil, în condiţiile în care aceasta va mai creşte, dar moderat. Segmentul de smartphone-uri nu va creşte mai mult de 15-20%“, a declarat pentru ZF Alin Nişcov, managing partner în cadrul PhoneTastic. El s-a alăturat fondatorilor PhoneTastic George Mocanu şi Bogdan Stroi în 2013 după ce timp de 16 ani a lucrat la compania braşoveană Visual Fan. Ultima poziţie deţinută în cadrul Visual Fan, companie care comercializează diferite produse electronice sub brandul Allview, a fost cea de director de vânzări.
 
Anul trecut livrările de smartphone-uri au fost mai mari decât cele de telefoane simple (feature phones). Vânzările de smartphone-uri le-au depăşit pentru prima oară ca volum pe cele de telefoane mobile obişnuite în ultimul trimestru din 2013.
 
În 2014 în România s-au vândut aproximativ 2,7 milioane de smart­­phone-uri, nivel care arată că industria locală se apropie de pra­gul de maturitate de circa 3 milioane de unităţi pe an. Ca volum, în­trea­­ga piaţă a telefoanelor mobile se va menţine la 4,5 - 5 milioane de uni­­tăţi, modificări intervenind doar în ceea ce priveşte ponderile smart­phone-urilor şi  feature phones în totalul vânzărilor, estimează Nişcov.