Cătălin Dumitru, KMG International: În preţul unui litru de benzină sau motorină, taxele reprezintă peste 50%

Autor: Andrei Cîrchelan 23.02.2015

Prăbuşirea preţului petrolului a dus la o scădere la benzină şi motorină, dar ea a grevat doar partea producătorului, atâta timp cât taxele au rămas la acelaşi nivel, a declarat Cătălin Dumitru, vicepreşedintele KMG International, la ZF Power Summit '15. 

"Stabilirea preţului carburanţilor urmează un mecanism foarte clar pentru toată lumea. Structura lor e complexă, dar deloc greu de înţeles. În ceea ce priveşte structura taxelor, în preţul pe litru taxele depăşesc la benzină şi motorină 50%, respectiv 57% benzină şi 52% la motorină"

După prăbuşirea preţului petrolului a fost o scădere, dar ea a grevat doar partea producătorului, atâta timp cât taxele au rămas la acelaşi nivel.  

Alte declaraţii ale vicepreşedintelui KMG International:

În privinţa rafinăriilor, se publică multe articole legate de numărul de rafinării care  existau în România în trecut. Ca stat aveam o capacitate de rafinare foarte mare, dar trebuie să nu uităm contextul politic, în care erau preţuri şi costuri reglementate, producţia se ducea spre anumite state, nu se putea vorbi de un mecanism liber de piaţă.

Dacă luăm în calcul capacitatea de rafinare din România la ora acturală, 4,2 mil  tone la Petrobrazi, 5 mil tone Petromidia, 2,5 mil Lukoil, adăugând randamentele acestor rafinării, teoretic capacitatea de producţie a celor trei rafinării poate asigura consumul din România.

Nu se mai poate pune problema existenţei mai multor rafinării.

RAFO e dureros şi e semnul a ceea ce s-a întâmplat în ţară în ultimii ani, abandonul total al industriei.