Profi lansează o alternativă la franciză: iei magazinul la cheie, îi creşti vânzările

Autor: Cristina Rosca 26.02.2015
Retailerul Profi, controlat de fondul polonez de investiţii Enterprise Investors, a început să testeze în urmă cu un an un program pentru magazine similar unui contract de management şi a ajuns în prezent ca patru supermarketuri să fie operate astfel. Oficialii companiei spun însă că acest program a fost anunţat oficial abia acum, astfel că se aşteaptă ca numărul de agenţi-parteneri să crească. Ei nu oferă însă cifre, afirmând că nu şi-au fixat ţinte.
 
„Agentul primeşte magazinul gata funcţional şi aprovizionat de Profi, astfel că nu este nevoit să suporte el investiţia ca în cazul unui contract de franciză. Totuşi partenerul depune o garanţie care variază în funcţie de mărimea magazinului, aceasta fiind singura lui cheltuială“, spun oficialii companiei.
 
În momentul când un partener primeşte magazinul, acestuia i se fixează o serie de obiective - creşterea vânzărilor şi reducerea pierderilor -, iar un procent din creşterea rezultată îi revine lui. El primeşte însă şi un salariu fix. Reprezentanţii lanţului de supermarketuri nu oferă detalii însă privind câş­tigul potenţial, afir­mând că poate fi in­fluenţat de mai mulţi factori, de la zonă la mărimea maga­zinului.