Comtesse du Barry: România este cea mai mare piaţă de export. Ne gândim să folosim experienţa de aici pentru alte state

Autor: Ioana David 28.02.2015
Jerome Fourest, directorul general al Comtesse du Barry, companie din domeniul gastronomiei premium, spune că România este cea mai mare piaţă de export, generând peste un sfert din businessul extern al francezilor.
 
„Este interesant pentru noi să vedem cum s-a dezvoltat businessul din România, deoarece poate fi un model pentru Europa şi poate Orientul Mijlociu şi Asia. Competitorii noştri din Franţa sunt la 75-80% din vânzări în străinătate. Noi suntem la 7%, aşa că există potenţial de creştere“, a afirmat Fourest.
 
Comtesse du Barry a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 25 mil. euro în Franţa, în timp ce exporturile reprezintă un business de peste 1,5 mil. euro. La acest nivel vânzările în România ale producătorului Comtesse du Barry se apropie de 0,5 mil. euro, fiind reprezentate exclusiv de specialităţi precum foie gras sau terrine. Pe de altă parte, businessul total al magazinelor Comtesse du Barry din România este de 3,5 mil. euro şi este generat şi de alte produse precum vinuri sau dulciuri.
 
Pieţele externe pentru companie sunt România, Belgia, Grecia, Italia, Germania, Spania.
 
Jerome Fourest a fost recrutat în urmă cu un an şi jumătate de acţionari pentru conducerea companiei după ce anterior activase în industria spirtoaselor, în cadrul Maison du Whisky. Venirea lui Fourest a avut loc după o schimbare de acţionariat. Familia care deţinea afacerea de peste 100 de ani a ieşit din business, vânzând către Maisadour, o cooperativă deţinută de 8.000 de fermieri din Franţa cu afaceri de peste 1,5 mld. euro. Prin achiziţia Comtesse du Barry, Maisadour a intrat pe segmentul high end.