Rezultatele Telekom România: Scăderea continuă pe telefonie fixă; revenire pe net, creştere pe TV. Declin de 6,8% al veniturilor în trim. 4, la 151 mil. euro

Autor: Adrian Seceleanu 26.02.2015

Veniturile din operaţiunile fixe ale grupului Telekom România au fost de 151 mil. euro în trim. 4 al anului trecut, în scădere cu 6,8% faţă de anul precedent, în timp ce la nivelul întregului an veniturile au fost de 609 mil. euro, în creştere cu 0,2% faţă de anul precedent, conform datelor publicate de grupul Deutsche Telekom.

Creşterea veniturilor la nivelul întregului an ar putea fi determinată, în principal, de proiectele IT&C câştigate de operator - însă grupul va comunica local aceste detalii, în cursul acestei zile.

Profitul operaţional înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) al diviziei fixe a fost de 43 mil. euro în trim. 4, în scădere cu 17,3%, la nivelul întregului an rezultatul fiind de 161 mil. euro, o scădere de 0,6% faţă de anul precedent.

Compania a continuat să piardă clienţi pe segmentul de telefonie fixă: numărul de linii a scăzut în trim. 4 cu 5,5% la 2,239 milioane, conform datelor DT. Pe de altă parte, Telekom a reuşit să oprească declinul din ultimul trimestre de pe segmentul de servicii de internet, înregistrând o creştere de 0,5% la 1,199 milioane de contracte.

Segmentul de servicii TV a continuat să crească, înregistrând în trim. 4 un avans de 4,5% la 1,414 milioane de clienţi.

Telekom este numărul unu pe piaţa de telefonie fixă şi al doilea jucător de pe piaţa de servicii de televiziune şi internet fix.