Allianz: plus 7% la prime brute subscrise, până la aproape un miliard de lei, însă asigurările de viaţă stagnează

Autor: Ciprian Botea 27.02.2015

Afacerile locale ale Allianz au crescut cu 9% în ultimii trei ani, dar între 2009 şi 2011 nemţii raportaseră venituri în scădere cu 35%, astfel că trebuie să mai recupereze 400 mil. lei pentru a reveni la nivelul de dinaintea crizei.

Grupul german Allianz, care deţine cea mai mare companie locală de asigurări (Allianz-Ţiriac), a raportat anul trecut prime de 986 milioane de lei (223 mil. euro), în creştere cu 7% la valori exprimate în lei faţă de 2013, datorită vânzărilor mai mari de poliţe de asigurări generale (în principal poliţe auto şi property).

Asigurările generale au reprezentat 90% din subscrierile totale, respectiv 884 mil. lei, fiind în creştere cu aproape 8%. Allianz nu a publicat date privind subscrierile pe clase de asigurare, dar cifrele anunţate de Allianz-Ţiriac după primele nouă luni de anul trecut arătau că poliţele auto facultative şi obligatorii reprezintă circa trei sferturi din portofoliul de asigurări generale.

Poliţele non-auto înregistraseră totuşi o creştere cu 9% în primele nouă luni din 2014. Remi Vriganud, austriacul care conduce de doi ani şi jumătate Allianz-Ţiriac, spunea recent că pe piaţa locală se vorbeşte prea mult despre poliţele de răspundere civilă auto (RCA), dar că o atenţie sporită ar trebui acordată asigurărilor de locuinţe sau de răspundere civilă, unde gradul de penetrare în rândul populaţiei este redus.