Copiii români au parte de cele mai puţine dulciuri din UE

Autor: Mădălina Dediu Panaete 27.02.2015

În România s-au vândut anul trecut 27.000 de tone de dulciuri, ceea ce înseamnă că fiecare român a consumat în medie circa 1,4 kilograme de ciocolată, produse zaharoase sau gumă, de 11 ori mai puţin decât un danez şi de zece ori mai puţin decât un german.

România se află pe ultimul loc între 17 ţări din Europa la consumul de dulciuri într-un clasement realizat de ZF pe baza datelor companiei de cercetare Canadean.

Printre ţările analizate se află şi Ucraina, Bulgaria sau Polonia, care depăşesc România la consumul de dulciuri.  Astfel, un ucrainean consumă în medie 3,4 kilograme de dulciuri anual, un polonez 4,5 kilograme pe an, iar un bulgar 3,5 kilograme, arată calculele ZF.

Deşi piaţa de dulciuri, estimată la 380 mil.euro, a cunoscut o creştere în ultimii ani, o „explozie“ a consumului nu se va vedea în următorii ani, spun producătorii.

„Piaţa de dulciuri din România a ajuns la o anumită maturitate. Chiar dacă ar intra un nou jucător, nu ar avea cum să aibă o influenţă atât de mare raportat la total piaţă“, consideră Gabriela Munteanu, director de marketing al Kandia Dulce, cel mai mare producător local de ciocolată.