Afacerile Samsung au scăzut anul trecut pentru prima dată de la intrarea directă pe piaţa locală

Autor: Cristina Rosca 08.03.2015
Afacerile Samsung în România au scăzut cu circa 1% anul trecut, sub 2,8 mld. lei, însă compania a terminat anul pe profit după ce în semestrul secund a recuperat pierderea de aproape 48 mil. lei din prima jumătate a anului.
 
Afacerile gigantului sud-coreean Samsung în România au scăzut uşor anul trecut pe fondul unei restructurării a bu­sinessului, acesta fiind primul declin de la intrarea directă a com­paniei pe piaţa locală în 2010. Reprezentanţii pro­du­că­to­ru­lui pun declinul pe seama faptului că Samsung şi-a con­cen­trat atenţia în România pe categoriile „vedetă“ de produse – smartphone-urile şi tabletele, mai degrabă decât pe laptopuri.
 
„Uşoara scădere a veniturilor, de 1%, înregistrată în prima jumătate a anului, vizibilă şi în al doilea semestru, a fost o consecinţă a faptului că ne-am optimizat businessul: am decis să ne concentrăm mai mult pe categorii de produse precum smartphone-uri şi tablete decât pe laptopuri“, afirmă reprezentanţii Samsung Electronics România. Declinul vine după ce în 2013 veniturile com­paniei au crescut cu 20% com­pa­rativ cu anul anterior. Mai mult, piaţa electroIT din Ro­mânia a crescut anul trecut cu aproape 14%, cel mai puternic avans din Europa, depăşind pentru prima dată după 2008 pragul de 2 mld. euro.
 
Totuşi, declinul uşor al bu­si­nessului din România vine în con­textul în care şi afacerile gru­pului sud-coreean au înre­gis­trat un declin de la 228,7 tri­lioa­ne de woni coreeni (185 mld. euro la cursul actual) la 206,2 trilioane de woni.