Berăria H merge spre încasări de 8 milioane de euro şi intră în luptă pentru titlul de restaurantul cu cele mai mari încasări

Autori: Cristina Rosca , Ioana David 05.03.2015
Berăria H, cea mai mare berărie din sud-estul Europei, ar putea ajunge la finalul anului la încasări de peste 8 milioane de euro, potrivit estimărilor ZF, cifră ce ar putea poziţiona berăria pe primul loc în topul celor mai mari restaurante, baruri şi cafenele din România.
 
În prezent topul este condus de restau­rantul din incinta magazinului Ikea, de Caru’ cu Bere şi de restaurantul McDonald’s din zona Dristor, fiecare cu afaceri cuprinse între 5 şi 7,6 milioane de euro, potrivit informaţiilor ZF obţinute de la jucătorii din piaţă. Restau­rantul Ikea a avut anul trecut afaceri de 7,6 mil. euro, potrivit calculelor ZF pe baza datelor anunţate de companie.
 
Berăria H din nordul Capitalei, care a fost deschisă în urmă cu cinci luni cu o investiţie de 3 mil. euro, are circa 2.000 de clienţi zilnic, în timp ce în zilele de vârf traficul atinge 4.000 de clienţi. „Întreaga industrie de HoReCa este una caracterizată de sezonalitate. În zilele de vârf, avem peste 4.000 de clienţi. Bineînţeles, în general, vârful de trafic se înregistrează în week-end, iar în cazul Berăriei H avem acest trafic indiferent de sezon“, spun reprezentanţii companiei.
 
Berăria H este amplasată în Parcul Herăstrău, în locul Pavilionului H, un cunoscut centru comercial, precursorul mallurilor din ziua de astăzi. Berăria are 1.000 de locuri la exte­rior şi 2.000 la interior. Această zonă, populată în special de restaurante pentru clienţii cu venituri mari, are trafic în special vara.
 
„Modelul nostru de business precum şi viziunea Berăriei H sunt concentrate pe ideea de entertainment. De aceea, am organizat peste 80 de evenimente importante în primele patru luni, de la concerte la evenimente private pentru companii precum Romstal, eMag, BRD sau Sanador. În medie, avem patru evenimente pe săptămână.“
 
În prezent, valoarea bonului mediu în zilele normale este de 50 de lei, în timp ce în zilele cu eveniment aceasta depăşeşte 80 de lei pentru că durata vizitei unui client este mai mare, de peste trei ore.
 
„Circa 70-75% dintre clienţi au ales până acum să şi mănânce la Berăria H. Ne aşteptăm ca odată cu investiţiile făcute în schimbarea meniului să înregistrăm o creştere uşoară a acestui procent. Vrem să creştem numărul persoanelor care vin aici pentru masa de prânz.“
 
Într-o zi medie, la Berăria H se consumă între 1.000 şi 1.500 beri. Cifra ajunge în zilele de vârf la peste 5.000. Potrivit datelor ZF, berăria vinde doar branduri de import şi berile producătorului Heineken, însă nu are niciun brand de bere în exclusivitate.
 
Berăria H a fost construită după modelul celor din Germania, München, care au la rândul lor peste 1.000 de locuri. Totuşi, acolo businessul este susţinut atât de turismul dezvoltat, cât şi de localnicii care au cultura ieşitului în oraş. Mai mult, consumul de bere din Germania este de 107 litri/capita, faţă de 81 litri în România.