Noul şef al Coca-Cola HBC România se agaţă de exporturi pentru a-şi atinge obiectivul de creştere

Autor: Mădălina Dediu Panaete 05.03.2015

Jaak Mikkel, estonianul care a preluat la jumătatea anului trecut conducerea operaţiunilor locale ale Coca-Cola HBC, spune că exporturile sunt un segment al businessului pe care ar vrea să-l crească, principalul motor fiind brandul Cappy Pulpy, pentru care gigantul a investit în urmă cu un an şi jumătate 22 mil. euro într-o nouă linie de producţie în fabrica de la Ploieşti.

„Exporturile companiei au crescut anul trecut, însă procentul în cifra noastră de afaceri rămâne mic, dar vrem să creştem acest segment şi vrem să devină din ce în ce mai important. (....) Este un business bun la export. Este bun pentru fabrică, pentru că evident putem creşte volumele, putem creşte capa­citatea şi să angajăm mai mulţi oameni. Multe lucruri bune vin odată cu creşterea volumelor”, a declarat într-un interviu acordat ZF Jaak Mikkel, 40 de ani, general manager al Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi răcoritoare cu afaceri de 1,8 mld. de lei şi circa 1.500 de angajaţi.

Conform ultimelor date, Coca-Cola HBC România exportă circa 5-10% din producţie, iar produsele care ajung peste hotare sunt Dorna, Cappy Pulpy, Nestea şi Burn în recipiente de 500 ml, Fanta, Schweppes şi Coca-Cola.

Unul dintre cele mai exportate produse este Cappy Pulpy, în martie anul trecut jumătate din producţia acestui brand fiind trimisă peste hotare în ţări precum Ungaria, Bulgaria sau Elveţia.