Ion Codreanu, ciocolata Leonidas: În următorii 2-3 ani o să ne dublăm cifra de afaceri

Autori: Mădălina Dediu Panaete , Oana Stupinean 09.03.2015
Ion Codreanu, master francizor la Leonidas, una dintre cele mai cunoscute mărci de praline premium, spune că anul trecut magazinele cu ciocolată pe care le administrează au vândut zece tone de ciocolată şi au avut cumulat o cifră de afaceri de 500.000 de euro.
 
Ion Codreanu, care a intrat în businessul cu praline în 2009, deţine un magazin Leonidas în zona Dorobanţi din Capitală, iar în franciză sunt deschise alte trei locaţii: una pe Calea Victoriei din Bucureşti, una în Braşov şi o unitate în Iaşi. De asemenea, este în discuţii pentru a deschide magazine în Cluj şi Timişoara.
 
Eu estimez ca în următorii 2-3 ani, după ce vom finaliza faza întâi de dezvoltare, respectiv vom deschide ciocolaterii în Cluj şi Timişoara, să atingem pragul de un milion de euro“, a declarat Ion Codreanu, 35 de ani, în cadrul emisiunii de business ZF Live, difuzată de luni până vineri de la ora 12.00.
 
Antreprenorul a adus în România şi conceptul de Leonidas Chocolate & Café, o ciocolaterie-cafenea în care se pot găsi atât pralinele belgiene Leonidas, cât şi băuturi pe bază de cafea şi ciocolată, dar şi îngheţată belgiană. Sub acest concept este deschisă şi unitatea Leonidas din Iaşi.
 
El spune că politica Leonidas este deschiderea de ma­ga­zine stradale şi nu în malluri. „Din cifra de afaceri ca­dourile repre­zintă 60 % (...) La cadouri marja profitului variază între 30% şi 100%. Noi importăm ciocolata vrac şi o ambalăm aici“, a mai afirmat antreprenorul.
 
Ion Codreanu spune că Leonidas are clienţi din zona cor­porate care apelează la serviciile magazinelor pentru că este un brand premium.
 
„Cea mai mare comandă a fost de 25.000 euro, înre­gis­trată acum doi ani. Am livrat atunci peste 1.000 de cutii. Avem clienţi din zona corporate care apelează la Leonidas pentru că suntem un brand premium şi încercăm să impunem pe piaţa din România o anumită calitate.“