Training virtual: cum învaţă managerii să ia decizii cu ajutorul aplicaţiilor

Autor: Corina Mirea 09.03.2015

Angajaţi, şefi, clienţi sau colegi virtuali care îşi schimbă starea de spirit în funcţie de deciziile pe care le ia managerul, agendă „programată“ să îl pună pe acesta în dificultate  şi un context corporatist creat după replica situaţiilor reale prin care el trece într-o companie sunt câteva din elementele de bază ale unui joc menit să-i facă pe executivi să devină mai performanţi în „arta“ managementului. Este o realitate virtuală în care managerii trimişi la traininguri petrec între 40 şi 90 de minute şi pentru care companiile sunt dispuse să plătească 100-150 de euro pentru fiecare angajat care îşi joacă rolul într-o sală de curs.

„Aplicaţia se adresează în special managerilor şi team leaderilor, dar şi celor care aspiră la o poziţie de conducere. Trebuie să-i ajute pe aceştia să îşi managerieze mai bine echipele şi relaţiile pe care le au cu şefii, subordonaţii sau cu clienţii, capitol deficitar în managementul românesc. Este un instrument care le dă feedback în timp real cu privire la impactul pe care îl au deciziile lor, ceea ce se întâmplă tot mai rar odată ce urci pe scara ierarhică. În timp ce clienţii te mai atenţionează că ceea ce faci nu este bine, subordonaţii nu o vor face de teamă“, susţine Eduard Radu, managing consultant al firmei de training, con­sultanţă şi coaching Acceder.

Practic, apli­­caţia le ofe­ră managerilor un context de business, îi plasează într-o companie de distribuţie, o agendă virtuală care trebuie completată cu activităţi din 15 în 15 minute, o „reţea“ de oameni (şef direct, coleg, subordonaţi şi clienţi) cu tipologii diferite pe care ei trebuie să le descopere pe parcurs şi care îşi schimbă nivelul de satisfacţie în funcţie de deciziile pe care ei le iau. Cu alte cuvinte, dacă managerul nu îşi dă seama de ce tip de leadership are fiecare personaj nevoie, nivelul de satisfacţie al acestora se schimbă (vizibil chiar şi în zona feţei), ei pot ajunge să îşi dea demisia sau să lucreze cu un alt furnizor.