Debenhmas devine concurent atât pentru Zara şi H&M, cât şi pentru Sephora şi Douglas

Autor: Cristina Rosca 10.03.2015
Brandul britanic Debenhams revine pe piaţa locală după aproape doi ani de pauză cu un magazin în Mall Vitan, noul francizat având în plan să deschidă două unităţi noi pe an. Potrivit datelor ZF, pentru acest an sunt planificate deschideri în Bucureşti Mall şi Plaza Româ­nia, unde brandul a mai fost prezent când franciza era deţinută de antreprenorul Octa­vian Radu. Acum, brandul britanic este adus de grupul MRPI, care deţine franciza atât pentru România, cât şi pentru Bulgaria, unde este deschis un magazin.
 
Potrivit site-ului propriu, MRPI este un grup bul­gar cu activităţi pe piaţa imobiliară din mai multe ţări din lume, cele mai multe însă din Euro­pa Centrală şi de Est. Astfel, grupul se ocupă atât de achiziţii de terenuri, dezvoltare imo­bi­liară, intermediere între client şi contrac­tori locali, cât şi de management de portofoliu. Pe piaţa locală brandul Debenhams va fi operat de bulgari prin compania Bucuresti Fashion Retail Two.
 
„Planul nostru ia în calcul dezvoltarea în România cu două magazine pe an, însă acesta depinde foarte mult de oportunităţi, în termeni de poziţie şi de dimensiunile spaţiului disponibil“, spune Chris Harper, director de vânzări în cadrul MRPI. El a lucrat timp de 22 de ani pentru Debenhams în Marea Britanie. A început să lucreze pentru brandul britanic la varsta de 16 ani, în timp ce era încă la colegiu. La vârsta de 25 ani ajunsese să deţină poziţia de senior store manager la al şaselea cel mai mare magazin Debenhams din Marea Brita­nie din punctul de vedere al vânzărilor. Ulte­rior a de­venit parte din echipa diviziei inter­naţionale şi a asis­tat dezvoltarea Deben­hams Bulgaria ca fran­chise manager. Ulterior, el a devenit direc­tor de vânzări pentru MRPI, cu responsa­bilita­te pentru toate proiectele de retail ale gru­pului, inclusiv dezvoltarea brandului Deben­hams în România.