Allianz-Ţiriac şi-a bugetat afaceri de peste un miliard de lei anul acesta

Autor: Ciprian Botea 11.03.2015
Allianz-Ţiriac, cea mai mare companie din piaţa asigurărilor, a subscris anul trecut prime de 991 milioane de lei (223 mil. euro), în creştere cu 7%, evoluţie susţinută de încasările mai mari din poliţe auto.
 
Compania şi-a bugetat pentru anul acesta afaceri de peste un miliard de lei, nivel pe care nu l-a mai atins din 2010.
 
„Anul acesta ne dorim să consolidăm tendinţa de creştere profitabilă a afacerilor şi am planificat să depăşim pragul de un miliard de lei venituri din activitatea de asigurări“, a declarat Remi Vrignaud, directorul general al Allianz-Ţiriac. În 2014, compania a avut un profit operaţional de 50 milioane de lei, în creştere cu 76% faţă de anul anterior.
 
Afacerile asigurătorului au crescut pentru al treilea an consecutiv, dar Allianz-Ţiriac mai are de recuperat peste 400 milioane de lei înainte să revină la nivelul dinaintea crizei. Compania avusese afaceri record de 1,4 miliarde de lei în 2008, dar ulterior afacerile s-au prăbuşit cu peste o treime. Allianz-Ţiriac a pierduse şi prima poziţie din piaţă în 2010, în favoarea Astra (compania omului de afaceri Dan Adamescu, aflată acum în administrare specială), dar şi-a recăpătat poziţia anul trecut.