Test Auto ZF: Nissan Pulsar 1,5 dCi 110 CP, atac la compactele germane

Autori: Bogdan Alecu , Drive Test 12.03.2015

Segmentul compact este al doilea cel mai mare din punct de vedere al vânzărilor după clasa mică, motiv pentru care nu doar că există foarte mulţi competitori, ci şi o competiţie foarte strânsă între aceştia, cu excepţia primei poziţii – dominată dintotdeauna de Golf, una din patru maşini compacte vândute în Europa fiind un Volkswagen Golf. Din acest motiv, după aproape nouă ani de absenţă, şi Nissan s-a decis să revină în clasa compactă cu un nou nume – Pulsar, care înlocuieşte vechea Almera scoasă din producţie în 2006. Tot în segmentul compact a are Nissan modelul Qashqai, lansat în prima generaţie în 2006 şi în a doua în 2014, însă până acum nu avea un model compact „tradiţional”. Desigur, tot compactă era şi vechea Tiida, un model produs în Mexic de către japonezi, vândut în România în 2007-2009, însă rezultatele sale au fost mai mult decât modeste.

Din punct de vedere al designului exterior noul Pulsar se încadrează în gama Nissan, preluând mult din liniile lui Qashqai şi X-Trail, nefiind pentru nimeni o surpriză. Dar surpriza vine la interior. Habitaclul este unul la fel de spaţios precum unul dintr-un model de clasă medie, pornind de la locurile din faţă şi continuând cu spaţiul destinat pasagerilor, pe banchetă fiind loc pentru trei adulţi. Portbagajul oferă o capacitate de 372 de litri, şi poate fi extins prin rabatarea banchetei - însă aici este descoperit şi primul minus: suprafaţa nu este plană între suprafaţa portbagajului şi cea a banchetei pliate. În ceea ce priveşte spaţiile de depozitare din maşină acestea se întâlnesc peste tot, pornind cu torpedoul de mici dimensiuni şi până la cele din portiere. Calitatea materialelor nu este extraordinară, însă este în limita clasei din care face parte şi similară cu cea din Qashqai spre comparaţie. Ce contează este faptul că scaunele oferă un confort optim la drum lung şi care oferă o susţinere laterală bună.

Aşa cum era de aşteptat din partea unui Nissan, siguranţa este una la nivel înalt, Pulsar obţinând cinci stele din cinci cu un scor de 84% pentru protecţia pasagerilor adulţi şi 81% pentru copii.

În ceea ce priveşte echiparea, Pulsar preia sistemul multimedia Nissan Connect de la celelalte modele din gamă - acesta oferă accesul la sistemele necesare, de la navigaţie la Bluetooth (conexiunea cu telefonul mobil fiind realizată foarte simplu şi rapid) la radio şi USB, însă grafica sa ar putea fi îmbunătăţită, fiind similară cu cea de pe prima generaţie a lui Qashqai. Dar ce este important este că Pulsar poate fi echipat cu sistemul Araund View Monitor cu patru camere video ce oferă o imagine „de sus” a maşinii facilitând manevrele la parcare. Din păcate acest sistem nu este completat şi de unul cu senzori de parcare, care ar fi fost de ajutor atunci când camerele se murdăresc pe timp de ploaie.

„Secretul” lui Pulsar se ascunde sub capotă: dieselul de 1,5 litri dCi şi 110 CP. Motorul nu este nou însă japonezii l-au făcut şi mai economic decât era înainte. În plus, motorul se regăseşte atât pe modelele Dacia,  dar şi pe modelele Mercedes-Benz.

Propulsorul de 110 CP şi cuplul motor 260 Nm disponibil de la 1.750 rpm consumă în medie, oficial, 3,6 litri/100 km şi chiar 3,3 litri/100 km în extraurban. În realitate, în condiţiile din traficul românesc, s-a înregistrat un consum mediu de 4,5 litri/100 km, şi unul maxim de 5,7 litri/100 km în Bucureşti, fiind în top trei cele mai economice compacte de pe piaţă alături de Honda Civic. Deşi din datele oficiale maşina nu este cea mai sprintenă, accelerând de la 0 la 100 km/h în 11,5 secunde, datorită cuplului motor Pulsar oferă reprize foarte bune, iar depăşirile se pot realiza uşor.

Preţul de pornire pentru Pulsar este de 16.150 de euro cu TVA pentru varianta de bază în timp ce modelul testat, cu motorul diesel de 1,5 litri şi echiparea de top Tekna ajunge la 23.443 de euro cu TVA având în vedere opţionalele sale.

 

Foto: Victor Ciupuliga