Video ZF Live. Evelina Necula, partener OTA: În trecut, în publicitate conta cât de mare e reclama pusă pe o clădire, acum accentul este pe interacţiune directă cu clientul

Ziarul Financiar 13.03.2015

Piaţa de advertising s-a schimbat în ultimii ani, de la o comunicare unidirecţională la cea bazată pe interacţiunea directă cun clientul, a declarat la ZF Live Evelina Necula, managing partner OneTouch Advertising.

“Până în 2008 conta cât de mare e mash-ul (pânze de mari dimensiuni care acoperă clădirile– nr.) şi ce machete am pus în ziare. Acest tip de campanii nu au avut succes prea mare. Acum avem evenimente, folosim canale interactive, ne apropiem de clienţi cu mesajul publicitar”.

Detaliind procesul după care se desfăşoară o campanie, Evelina Necula dă ca exemplu un contract de 10.000 de euro prin care clientul vrea ca mesajul publicitar să ajungă la un numit număr de potenţiali clienţi, din care în final o parte să şi cumpere produsul.

“Întâi vezi la câţi clienţi ai ajuns (reach), apoi câţi dintre ei au făcut ceva (engagement, să zicem 5%), apoi transformi un vizitator de site, un participant la un eveniment, etc, în potenţial client, care va fi targetat de echipa de vânzări şi devine lead, apoi din lead poate deveni client”.