„Antreprenoriatul nu e doar o poveste frumoasă, ci înseamnă contracte, cifre şi angajaţi care pleacă“

Autor: Corina Mirea 16.03.2015

La aproape un an şi jumătate după ce şi-a deschis o frizerie pentru bărbaţi în Capitală, Valentin Niculescu, un tânăr de 33 de ani din Bucureşti, absolvent de studii economice, se pregăteşte să deschidă o nouă frizerie sub brandul Atelierul de Tuns, de aproape trei ori mai mare, pe Calea Dorobanţilor.

El va investi iniţial în jur de 10.000 de euro în noua frizerie de 50 de metri pătraţi şi va angaja 12 oameni începând cu luna aprilie. La începutul anului trecut, când ZF a prezentat povestea sa la rubrica „Un start-up pe zi“, planul său pe termen lung era să ajungă la o reţea de 40 de frizerii, motiv pentru care în toamnă ar putea deschide încă una.

„Aş vrea ca noua frizerie să fie gata cel târziu la finalul lunii aprilie. Deşi m-am gândit să o închid pe prima s-ar putea să o păstrez pentru că este proiectul meu pilot, locul în care implementez orice schimbare, este «inima» Atelierului de Tuns. În plus, încă îmi menţin planul de a avea o reţea de frizerii, de aceea mă gândesc să mai deschid una în toamna acestui an“, spune Valentin Niculescu. Înainte de a deveni antreprenor el a lucrat pentru companii precum Altex, Vodafone, La Fântâna sau Romprest. 

Prima frizerie deschisă de el are până în 20 de metri pătraţi şi patru angajaţi cărora le aduce zilnic, în medie, între 15 şi 30 de clienţi. Mai mult, dacă în primele câteva luni afacerea i-a adus antreprenorului vânzări de 6.000-8.000 de lei pe lună, în prezent veniturile sunt de trei ori mai mari.

Valentin Niculescu spune însă că o afacere nu este doar o „poveste frumoasă despre un băiat care şi-a deschis o frizerie şi acum are profit din asta“, ci înseamnă „multă alergătură pentru contracte, strategii de reţinere a angajaţilor care te pot suna în orice zi să-ţi spună că nu mai vin, gestionare de stocuri şi a relaţiei cu furnizorii şi chiar soluţionarea reclamaţiilor, astfel încât clienţii să revină“.