Povestea fondatorului I Love Cluj: „Un brand local transmite mult mai mult decât poate o multinaţională“

Autor: Mădălina Dediu Panaete 17.03.2015

Andrei Mutu, 25 de ani, un tânăr din Cluj-Napoca absolvent al Facultăţii de Finanţe-Bănci, a intrat în lumea antreprenoriatului „dintr-o joacă” în urmă cu cinci ani şi a fondat I Love Cluj, care s-a trans­for­mat dintr-o comu­nitate pe Face­book într-un busi­ness care duce numele Clujului pe căni, tricouri sau pixuri.

Tânărul a început cu o pagină de Facebook, care a strâns până în prezent 150.000 de fani, şi din banii pe care i-a adunat din publicitatea de pe reţeaua de socializare şi cu ajutorul rudelor, circa 4.000 de euro, a cumpărat primele suveniruri inscripţionate I Love Cluj pe care le-a distribuit iniţial în câteva magazine din oraş. Acum a investit 7.000 de euro într-un magazin online cu produsele I Love Cluj. Investiţia include atât realizarea magazinului, cât şi stocurile, promovarea şi administrarea acestuia.

„Prin lansarea acestui magazin online ne do­rim să arătam că oraşul Cluj este primul din ţară care are un brand tot mai complet de suve­ni­ruri şi începem să ne comparăm cu marile ora­şe europene ca Amsterdam, Londra sau Berlin”.

Sub brandul I Love Cluj sunt comercializate căni, tricouri, pixuri şi alte accesorii. Pentru produse, tânărul colaborează cu zece furnizori şi spune că, din păcate, pentru anumite obiecte nu găseşte producători locali care să realizeze produsele cerute.  „Pentru căni, care sunt de altfel şi cele mai cumpărate produse, colaborăm cu Apulum din Alba Iulia. Dar tricourile din păcate nu sunt produse în România pentru că pe acest segment nu sunt foarte mulţi producători care să asigure un anumit nivel de calitate a produselor”, afirmă Andrei Mutu, care spune că a vândut peste 6.000 de căni I Love Cluj.

Cei mai mulţi clienţi sunt clujeni, dar există şi străini - în special care vin în România în scop de afaceri. Antreprenorul vrea însă să aibă în magazin produse realizate în oraş, fie manual, sau industrial. „Vreau să creez un brand, nu doar un manifest. Deja oamenii vor să aibă o experienţă personală şi un brand local care transmite mult mai mult decât poate o multinaţională, de exemplu”.

Pentru perioada urmă­toa­re, antreprenorul vrea să lăr­gească gama de produse co­mer­­­cializate, să „atace” zona dedi­ca­tă copiilor sau cea a decora­ţiunilor interioare, dar şi să des­chidă un magazin fizic. „Deja mă interesez ce costuri presu­pu­ne un magazin fizic. Poate îl deschidem pe final de an”, spune proprietarul Crema Group, cea care administrează magazinul I Love Cluj. Pen­tru anul acesta, antreprenorul aşteaptă vânzări de 45.000 de euro. „Nu vreau ca I Love Cluj să fie perce­put ca pe un business, ci ca antre­pre­noriat social. Avem nevoie de bani pentru a ne asigura capitalul şi pentru alte proiecte sociale”.

Tânărul, care nu are angajaţi, ci câţiva cola­bo­ratori, spune că are în plan şi alte proiecte pre­cum o asociaţie, dar vrea să facă şi o hartă fizi­că cu recomandări, în care atât străinii, dar şi local­nicii să găsească locuri unde pot mânca sau unde se pot caza.