BRD a ajuns anul trecut la 960 mil. euro pe operaţiuni de factoring, adică o treime din piaţă

Autor: Liviu Popescu 17.03.2015

BRD, a doua bancă din sistem în funcţie de mărimea activelor, a ajuns anul trecut la operaţiuni de factoring  de aproximativ 960 milioane de euro, în creştere cu 5% faţă de 2013. Banca are o cotă de piaţă de circa 36% pe acest segment. Piaţa de factoring, pe care operează societăţi financiare specializate în scontarea şi administrarea facturilor comerciale, a stagnat anul trecut la 2,7 mld. euro.

Reprezentanţii BRD spun că evoluţia ascendentă a volumelor de factoring s-a datorat creşterii numărului de clienţi cu o treime mai mult faţă de anul precedent. BRD are 600 de clienţi, gestionează aproximativ 2.000 de relaţii vânzător-cumpărător şi aproximativ 300.000 de facturi.

Operaţiunile de factoring intern au reprezentat 74% din totalul operaţiunilor băncii, în timp ce operaţiunile de factoring internaţional au înregistrat o creştere uşoară faţă de anul anterior. Factoringul presupune cumpărarea de creanţe (facturi) de către instituţiile specializate de la societăţile comerciale.

Pe baza contractului, factorul plăteşte companiei-client în avans creanţele cesionate, ocupându-se ulterior de administrarea şi colectarea creanţelor. De regulă, finanţarea este de maximum 85% din suma care urmează să fie încasată, iar comisionul companiei de factoring poate ajunge şi la 4% din creanţă. BRD este prima bancă locală care a introdus în oferta sa în 1993 operaţiunile de factoring.