Prodlacta a strâns 12 mil. lei pentru acoperirea pierderilor

Autor: Ioana Tudor 18.03.2015
Producătorul de lactate Prodlacta Braşov (simbol bursier PRAE) şi-a majorat capitalul social cu 11,9 mil. lei până la 64,1 mil. lei, în urma derulării unei oferte de vânzare de acţiuni noi către acţionarii existenţi, scopul majorării fiind acoperirea pierderilor contabile. Compania a în­cheiat primele nouă luni din 2014 cu pier­deri de 6,4 milioane de lei.
 
Din cele 12,9 milioane de titluri din ofertă au fost subscrise 8,76 milioane (67%), preţul de subscriere fiind de 1,36 lei/unitate, cu 91% peste preţul actual din piaţă, de 0,71 lei/unitate. Oferta s-a derulat între 11 februarie şi 13 martie şi a fost intermediată de firma de brokeraj Prime Transaction. În cadrul perioadei de subscriere şi-au exercitat dreptul de preferinţă un număr de patru acţionari, potrivit unui comunicat al companiei. Prod­lacta este controlată de grupul JLC (Jardan Lapte Com­pany), principalul jucă­tor de pe piaţa lactatelor din Republica Moldova, deţinut de Vla­di­mir Jardan.