Românul de 35 de ani care şi-a făcut cea mai mare agenţie de turism de pe internet: Vrem să creştem ponderea pachetelor turistice şi a city break-urilor la 50%
Autor:
Roxana Rosu
22.03.2015
Agenţia de turism online Vola.ro are în plan ca anul acesta să crească ponderea pachetelor turistice şi a citybreak-urilor în total venituri de la 35% la 50%, în condiţiile în care în prezent majoritatea veniturilor vin din vânzarea biletelor de avion. Compania a încheiat 2014 cu afaceri de 27 milioane euro şi o marjă brută de profit de 11%.
„Sunt câteva verticale în turism pe care nu le acoperim. Suntem foarte bine poziţionaţi pe segmentul biletelor de avion, dar vrem să creştem la fel de mult şi pachetele turistice, mai ales zona de citybreak, pentru care avem un produs unic pe piaţă.“
În ultima perioadă, segmentul de citybreak a avut o creştere exponenţială în România, Daniel Truică spunând că în cazul vola.ro acest produs a crescut cu 100% anul trecut şi are o pondere de 20% din venituri. În total, tot ceea ce înseamnă produse nonticketing reprezintă 35% din afaceri. „Eu aş vrea să fie 50% ticketing şi 50% celelalte, cât mai repede. Atunci am putea spune că ne-am diversificat activitatea.“ Pe zona de city-break, Vola.ro a dezvoltat un program care le permite utilizatorilor site-ului să selecteze oraşe multiple, de plecare sau destinaţie, precum şi să obţină preţurile actualizate pentru perioade diferite de timp.
„Atunci când caută un produs, clientul nu are nevoie să introducă date exacte, ci la nivel de lună. Noi arătăm tarife începând de mâine până în decembrie de exemplu şi clientul poate filtra perioada şi cumpăra imediat pe card.“
Cheia creşterii businessului Vola.ro a stat în faptul că agenţia nu s-a poziţionat ca o firmă de turism clasică, ci ca una de tehnologie şi marketing, iar pentru a-şi atinge obiectivele compania şi-a dezvoltat singură zona tehnică. Din cei 61 de angajaţi, şase lucrează pe zona de IT, iar la Cracovia echipa este chiar mai mare.
„Vrem să creştem echipa, să accelerăm proiectele care stau la coadă”.