Grupul Orange ţine sus ştacheta investiţiilor în România: 500 mil. euro până în 2018

Autor: Adrian Seceleanu 21.03.2015

Francezii au deschis la Cluj-Napoca primul magazin inteligent din Europa, construit după un nou concept, în care compania foloseşte tehnologia pentru a oferi servicii personalizate şi pentru a utiliza cât mai puţină hârtie.

Grupul francez Orange va investi o jumătate de miliard de euro în România în următorii trei ani, până în anul 2018, în dezvoltarea infrastructurii şi a unor noi servicii precum cel de transfer de bani şi de plată a facturilor de pe mobil, pentru a-şi apăra poziţia de lider pe piaţa locală de telefonie mobilă.

„Vom investi 500 de milioane de euro în România în următorii trei ani, (...) este un angajament puternic al grupului Orange pentru România“, a declarat Jean-François Fallacher, CEO al Orange România. Investiţia de 500 mil. euro va fi realizată până în anul 2018, a precizat el. Compania va lansa „până la finele anului” serviciul Orange Money, care le va permite clienţilor să plătească facturi şi să trimită / primească bani direct de pe mobil, a spus el. În urmă cu un an, Orange România anunţa că va lansa până la finele anului 2014 acest serviciu, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat.

Şeful Orange România a făcut anunţul privind investiţiile în contextul în care grupul francez şi-a anunţat în urmă cu două zile strategia pentru perioada următoare, care prevede investiţii de peste 15 miliarde de euro în reţelele din Europa până în 2018.

Întrebat dacă investiţiile Orange vor viza şi construcţia de reţele fixe sau dacă operatorul are în vedere achiziţia unor companii de acest tip, Fallacher a răspuns că în România operatorul militează pentru schimbări în reglementările emise de autoritatea de profil,