Master Planul General de Transport. CE: La CNADNR, CFR şi porturi este nevoie de contracte de performanţă

Autor: Andreea Neferu 26.03.2015

 

 



Comisia Europeană a recomandat României să încheie contracte de performanţă cu CNADNR, CFR, precum şi cu operatorii din zona de transport naval, după ce a studiat varianta actuală a Master Planului General de Transport, documentul care indică ce priorităţi ar trebui să aibă România în materie de infrastructură de transport până în 2030.

“Ministerul Transporturilor va elabora un plan de măsuri pentru încheierea contractelor de performanţă cu beneficiarii”, potrivit unui comunicat transmis de minister.

Printre celelalte observaţii ale Comisiei Europene se numără şi recomandarea de utilizare a scenariului bazat pe performanţă economică şi apartenenţa la reţeaua europeană de transport TEN-T în prioritizarea proiectelor incluse în Master Plan, precum şi faptul că împrumutul de 7,3 miliarde de euro pe care statul român vrea să îl facă pentru a finanţa o parte din proiecte trebuie să se încadreze în angajamentele pe care România le are în privinţa deficitului bugetar. “Pentru respectarea acestei condiţionalităţi, este nevoie de o serie de măsuri suplimentare care se referă la suplimentarea spaţiului fiscal alocat pentru infrastructura de transport, precum şi utilizarea ajustorului de deficit bugetar”, precizează Ministerul Transporturilor.

Totodată, Comisia Europeană a subliniat că pentru lucrările de reabilitare, modernizare şi extindere a liniilor de cale ferată, este necesară respectarea cerinţelor de viteză de 160 km/h, solicitând şi implementarea unor măsuri de reformă feroviară.

Comisia a mai cerut ca Master Planul să fie agreat la nivel politici, inclusiv de către Parlament. Varianta finală a acestui document, care va include şi ultimele corecţii pe care Ministerul Transporturilor le va face în urma observaţiilor Comisie Europene, va fi prezentată la Bruxelles până pe 9 aprilie.