Farmec Cluj generează 62% din producţia locală de parfumuri şi cosmetice

Autor: Cristina Roşca 27.03.2015

România produce parfumuri şi produse cosmetice de doar 222 mil. lei (50 de milioane de euro), iar cel mai mare jucător, Farmec Cluj Napoca, generează singur 62% din total.

Niciun nume mare din industria internaţională de cosmetică şi parfumerie nu are fabrică local, giganţi precum Avon sau L’Oreal preferând alte ţări din regiune, cum este cazul Poloniei.

Astfel, producţia locală este împărţită de antreprenori locali care au însă afaceri mici de doar câteva milioane de lei. La nivelul întregii pieţe activează 102 companii din care doar două au afaceri de peste 10 mil. lei.

„Momentan Europa este bine deservită de fabricile de cosmetice deja existente, astfel că nu cred că se pune problema construirii unei unităţi de producţie în România. Dacă ar fi nevoie, costurile mici cu forţa de muncă ar propulsa România în topul opţiunilor. Dacă vorbim de o relocare pe piaţa din România, nu cred că se va realiza. Costurile de relocare ar fi prea mari pentru a fi compensate doar de avantajul costurilor mici cu forţa de muncă“, spune un manager de top din cosmetice, care nu doreşte să îşi dezvăluie identitatea.

Nu doar că nu există planuri de relocare în România, dar există şi producători care au decis să plece de pe piaţa locală pentru a se întoarce pe piaţa mamă. Un exemplu este grupul grec Sarantis, care a anunţat că mută producţia Elmiplant în Grecia pentru a-şi ajuta economia mamă.