O nouă tranşă de start-up-uri pentru AeRO: de la roboţi făcuţi în garaj până la magazine de chilipiruri

Autor: Radu Bostan 31.03.2015
Un magazin care transformă stocurile nevândute ale retailerilor în chilipiruri, o firmă de curierat axată pe offline, un tânăr care construieşte roboţi industriali şi o casă de ex­pediţii au fost cele mai noi „speranţe“ pre­zentate investitorilor de pe bursă ca având şansele să îngroaşe rândurile firmelor de pe AeRO, platforma dedicată start-up-urilor.
 
„Cu toţii cunoaştem satisfacţia de a achi­zi­ţiona un produs cu un raport preţ-calitate foarte bun“, a spus Laurenţiu Avram, pro­mo­to­rul unui concept pe care îl numeşte Scoop Shop şi care îşi propune să reînvie ma­ga­zinele uni­ver­sale cooperatiste („super­coop“) de dinainte de 1989.
 
Ideea businessului este ca stocurile rămase nevândute la marii retaileri sau producători de bunuri de consum, fie că sunt aproape de ex­pi­ra­re sau rezultatele unei producţii excesive, să fie vândute la discounturi substanţiale în m­a­ga­zine de proximitate. Achizitorii companiei, despre care Avram spune că a depăşit stadiul de pilot, cumpără stocurile din stocuri, adică acele produse care au rămas pe rafturi şi după ce magazinele le-au aplicat reduceri sem­ni­fi­ca­tive. Produsele apar apoi pe rafturile ma­ga­zinelor Scoop, dar cu adaosuri comerciale care permit companiei să genereze profit.
 
După ce a testat timp de câteva luni viabilitatea businessului printr-un magazin pilot în Bucureşti, Avram îşi doreşte să extindă reţeaua de magazine Scoop în franciză, urmărind să ajungă la o reţea totală de peste 70 de unităţi până în 2017. Pentru aceasta ar avea nevoie de o investiţie de 200.000 de euro, în schimbul a 50% din afacere, promiţând investitorilor un randament de 15% şi o recuperare a investiţiei în termen de trei ani.
 
Avram a fost însă singurul dintre cei patru antreprenori prezentaţi ieri de Bursa de Valori Bucureşti care avea un plan de listare şi o destinaţie pentru fondurile pe care le-ar atrage pe bursă. Ceilalţi şi-au expus doar ideile afacerilor, urmând să revină eventual în faţa bursei peste câţiva ani.
 
„Cele mai mari firme de curierat s-au axat pe mediul online, dar există şi alte companii. Noi preferăm să le servim pe acestea, decât să facem livrări de Black Friday“, a spus Andrei Marinescu, director general al firmei de livrări Chronos Curier, care se concentrează pe o re­la­ţie lungă cu clienţi business, în loc de transpor­turi cu marjă mică pentru magazine online.