Harta celor mai mari şantiere din Bucureşti şi din ţară
Un milion de metri pătraţi de birouri, centre comerciale şi hale pentru producţie şi depozitare, în jur de 40.000 - 45.000 de locuinţe, aproape 200 de kilometri de autostrăzi, un spital, câteva pasaje subterane şi supraterane şi 11 staţii de metrou - astfel arată tabloul celor mai importante şantiere la început de 2015, an în care sectorul construcţiilor a început pe plus şi ar trebui să continue în acelaşi ritm pentru a mai recupera din timpul pierdut.
Dincolo de birourile, mallurile şi locuinţele ce se construiesc în România, cea mai mare nevoie rămâne cea de drumuri şi căi ferate de mare viteză, o reţea de transport dezvoltată fiind unul dintre cei mai importanţi „driveri“ pentru investiţii. Faţă de anii precedenţi, numărul de proiecte active este totuşi în creştere, ţinând cont că în lucru sunt autostrăzi, drumuri naţionale, centuri şi căi ferate cu o valoare totală de aproape 3 miliarde de euro.
Trecerea munţilor cu o autostradă, metroul până la Otopeni, şosea modernă, la standard de autostradă, pe toată lungimea centurii Capitalei şi un proiect pentru deschiderea porţilor şi integrarea Moldovei sunt însă priorităţile strategice care încă trebuie să treacă de la stadiul planurilor şi studiilor la construcţia propriu-zisă pentru a fi vizibile pe hartă şi a duce România înainte.