Trei din patru antreprenori români exclud scăderea businessului în următorii cinci ani. Cei mai optimişti vorbesc de creşteri agresive

Autor: Dana Ciriperu 06.04.2015

Aproape 75% dintre afacerile de familie din România au raportat creşteri ale vânzărilor în ultimul an financiar (2014/2015), iar un procent similar mizează pe creşterea businessului şi în următorii cinci ani, potrivit unui studiu realizat de PwC Romania privind evoluţia afacerilor de familie.

Studiul, aflat la a doua ediţie şi intitulat "Afacerile de familie din România - Primul schimb de generaţii" este parte a unei cercetări realizate de PwC la nivel mondial.

”62% dintre respondenţii români se aşteaptă la o creştere constantă a afacerii lor în următorii cinci ani, iar alţi 13% mizează pe o creştere rapidă şi agresivă. Rezultatele sunt asemănătoare cu cele evidenţiate în ediţia precedentă a sondajului”, se arată în studiu.

Dintre antreprenorii din România care se aşteaptă la creşterea vânzărilor, 93%

sunt încrezători că o vor şi obţine (95% global).

Cele mai importante trei provocări din interiorul organizaţiei la care antreprenorii se aşteaptă în următoarele 12 luni sunt atragerea personalului cu abilităţi cheie (49%, în creştere cu 10 puncte procentuale faţă de ediţia anterioară), reorganizarea companiei şi

dezvoltarea afacerii şi a portofoliului de produse.

Circa unul din doi respondenţi din România include în lista provocărilor instabilitatea politică (53%), retenţia angajaţilor cheie (51%) sau nevoia de tehnologie nouă (46%). Aproximativ o treime dintre afacerile de familie (30% în România, 36% global) consideră

planificarea succesiunii drept o provocare pentru următorii cinci ani.

Doar 2% din respondenţii din ţara noastră percep conflictele între membrii familiei drept o ameninţare (11% la nivel global).