evomag.ro: Comerţul electronic creşte pentru că românii s-au obişnuit să cumpere online

Autor: Adrian Seceleanu 10.04.2015

De reducerea TVA la produsele alimentare vor profita şi retailerii din celelalte industrii, pentru că utilizatorii vor avea mai mulţi bani.

Unul dintre cele mai mari motoare de creştere pentru piaţa locală de comerţ electronic îl re­pre­zintă faptul că utiliza­torii s-au obşnuit să facă achiziţii online, astfel că numărul de tranzacţii creşte, iar valoarea acestora este mai mică.

„La evomag.ro am observat o scă­de­re a valorii comenzilor, dar a crescut foarte mult numărul acestora. Clienţii au devenit cumpărători «nor­mali», «obişnuiţi» de online, achiziţiile de pe internet nu mai sunt pentru ei o ex­cep­ţie. Ei nu mai spun: hai să încerc să cum­păr online de data asta. Creş­te­rea de aici vine, pentru că baza de cli­enţi nu a avan­sat la fel de repede ca numărul de co­menzi”, a declarat pentru ZF Mi­hai Pă­traşcu, acţionar principal şi CEO al com­paniei Evolution Prest Systems, ca­re controlează retailerul online IT&C evomag.ro. Magazinul online estimează pentru acest an o cifră de afaceri de peste 20 mil. euro, în creştere cu 20% faţă de cea înregistrată în 2014, evoluţie sus­ţi­nu­tă de investiţii, diversificarea porto­fo­liu­lui de produse şi creşterea co­men­zilor.