Pralinele Leonidas, plus 15% la vânzări de Paşte

Autor: Mădălina Panaete 19.04.2015

Ion Codreanu, master fracizor al brandului de praline premium Leonidas în România, spune că Paştele reprezintă circa 20% din businessul pe care îl administrează şi că vânzările din acest sezon au început mai greu, însă şi-au revenit.

 „Comparativ cu anul 2014 vânzările de Paşte din acest an au început mai greu, dar spre finalul săptămânii am avut o avalanşă de comenzi atingând şi un nou record al vânzărilor la Ciocolateria Leonidas Beller. Astfel, într-o singură zi comenzile au fost în valoare de aproximativ 10.000 euro“, a spus antreprenorul, care deţine ciocolateria Leonidas din zona Beller (Dorobanţi) şi administrează în franciză alte trei locaţii: una pe Calea Victoriei din Bucureşti, una în Braşov şi o unitate în Iaşi.

Anul trecut, magazinele administrate de Ion Codreanu au vândut zece tone de ciocolată şi au cumulat o cifră de afaceri de 500.000 de euro. El spune că anul acesta de Paşte vânzările au avansat cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la fel cum s-a întâmplat şi în perioada sărbătorilor pascale din 2014.

„Faţă de anii precedenţi când aveam comenzi care depăşeau şi 10.000 euro, în acest an am avut un număr mai mare de comenzi, dar cu valori mai mici“, a mai spus Ion Codreanu. În această perioadă, cele mai vândute produse au fost figurinele de Paşte precum iepuraşii de ciocolată de diferite dimensiuni, ouă umplute cu cio­colată şi mini ouă sau coşurile cadou.

„Anul acesta am avut o cerere mai mare pentru figurinele din ciocolată bel­giană faţă de anii trecuţi în special pentru cele 14 sortimente de praline în formă de mini ouă din Colecţia de Paşte“, a precizat antrepre­no­rul, care adaugă că piesa de „rezistenţă“ a acestui sezon a fost cel mai ma­re ou de cio­colată din România care cân­tăreşte 4,5 kg, fiind umplut cu figurine şi mini ouă „care a fost vândut într-un timp foarte scurt“.

Ion Codreanu a observat că diferenţa între Crăciun şi Paste constă în faptul că raportul dintre vânzarea direct din ciocolaterii şi comenzile corporate este mai mare.

Antreprenorul a adus în România şi conceptul de Leonidas Chocolate&Café, o ciocolaterie-cafenea în care se pot găsi atât praline belgiene Leonidas, cât şi băuturi pe bază de cafea şi ciocolată, dar şi îngheţată belgiană. Sub acest concept este deschisă şi unitatea Leonidas din Iaşi. Ion Codreanu estima anterior că în urmatorii 2-3 ani businessul pe care îl administrează va ajunge la pragul de un milion de euro.

Masterfrancizorul Leonidas are în plan deschiderea de magazine în Cluj şi Timişoara, care vor fi de asemenea în sistem de franciză.

„Suntem optimişti cu planurile de dezvoltare deoarece primim în fiecare an aprecieri din partea clienţilor ceea ce ne dă curaj să privim către viitor la următoarele noi deschideri din Cluj şi Timişoara unde vom activa sub conceptul care este deja lansat la Ciocolateria Leonidas Iaşi, respectiv Leonidas Chocolate&Caffe“.