Dacia creşte de trei ori mai rapid local decât la nivel mondial. „Sunt îndeplinite toate premisele pentru ca 2015 să fie un an bun pentru piaţa auto din România”

Autor: Bogdan Alecu 14.04.2015

Vânzările Dacia la nivel mondial au crescut cu 12% în primul trimestru din acest an comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, iar în România au punctat un avans de 33%, deşi brandul românesc nu a mai lansat un model nou din a doua parte a anului 2013.

„Dacia creşte la nivel interna­ţio­nal, iar la finalul lunii martie procentul este de 12%. Marca scade în Franţa şi Ger­mania, dar rămâne un actor important pe aceste pieţe şi creşte pu­ternic în Italia, Spania şi Ma­rea Britanie. E prea devreme pentru a trage o concluzie pentru întreg anul. Ce este limpede, după un 2014 excepţional, în care Dacia a depăşit 500.000 de maşini vândute, o creştere de 20% faţă de anul precedent, am început 2015 pe creştere atât în România cât şi pe pieţele externe”, a spus Jan Ptacek, director general al Renault Commercial Roumanie, care însă nu a precizat ce volum a atins Dacia în primele trei luni ale anului.

Dacă procentul de 12% de creştere se men­ţine până la finalul anului, brandul autohton ar pu­tea atinge un volum de vânzări de peste 570.000 de maşini, asamblate atât în România, la Mioveni, cât şi în Maroc, în Tanger şi Casablanca. Cu vânzări anuale de circa 600.000 de ma­şini Dacia se apropie de prima ligă a mărcilor, însă se menţine totuşi departe de Skoda, care a vândut peste un milion de maşini anul trecut. Pe de altă parte, Renault vinde la nivel mondial peste un milion de maşini anual ce au la bază platforma Logan.