Angajaţii din vânzări sunt primii vizaţi de către angajatorii care fac restructurări
Autor:
Adelina Mihai
16.04.2015
Un angajat concediat îşi găseşte un nou loc de muncă într-o perioadă medie de şase luni, iar salariaţii din departamentele de vânzări, de logistică & distribuţie sau cei din departamentele de marketing sau administrativ sunt primii restructuraţi la nevoie, arată o analiză realizată de firma de consultanţă în management şi resurse umane BPI Group.
Compania a realizat o cercetare online la care au participat 80 de candidaţi (specialişti, middle şi top manageri), care au fost implicaţi în proiecte de outplacement (programe plătite de foştii angajatori pentru a sprijini tranziţia în carieră a angajaţilor care au rămas fără loc de muncă - n.red.) desfăşurate în perioada 2012 - 2014.
Unul din rezultatele acestui studiu arată că 30% dintre angajaţii restructuraţi activează în domeniul vânzărilor, 20% provin din departamentul de logistică sau distribuţie, iar câte 11% au lucrat în marketing/comunicare sau în zona administrativă din companii.
„Foarte multe companii şi-au reorganizat forţele de vânzări, iar acest lucru s-a întâmplat în mod constant în ultimii trei ani. Există o tendinţă în rândul multinaţionalelor de a simplifica structurile din vânzări, astfel încât clienţii mari să nu mai aibă oameni dedicaţi, iar responsabilităţile pentru «key account» (clienţi mari – n.red.) şi cele pentru IMM-uri să fie preluate de acelaşi angajat“, a explicat Raluca Pârvu, business manager în cadrul BPI Group. În ceea ce priveşte restructurările realizate în departamentele de logistică sau distribuţie, ea a mai precizat că nevoia de eficientizare din companii a determinat ca o parte din responsabilităţile angajaţilor din aceste departamente să fie preluate de către clienţii-distribuitori ai companiei. Eficientizarea costurilor cu forţa de muncă din departamentele de marketing se explică prin faptul că tot mai multe companii stabilesc strategia de marketing şi comunicare de la sediul central din străinătate, pe care o „cascadează“ în toate statele în care e compania prezentă, astfel că nu se mai justifică costurile locale cu astfel de activităţi.
Motivele principale pentru care companiile fac restructurări de personal şi apelează la companiile care oferă servicii de outplacement sunt legate de nevoia de eficientizare a activităţilor, de schimbările survenite la nivel de top management şi de restructurările de activitate.