Vodafone a dat în judecată ANCOM şi cere despăgubiri de 15,1 mil. euro

Autor: Adrian Seceleanu 17.04.2015
Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă, a dat în judecată, ieri, Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), solicitând instituţiei plata a 15,1 mil. euro - reprezentând „despăgubiri“ pentru „prejudiciul“ creat companiei de faptul că o parte din spectrul radio achiziţionat în anul 2012 de la statul român nu poate fi utilizat în peste 20 de judeţe, în conformitate cu condiţiile descrise în caietul de sarcini - din cauza unor interferenţe generate de companii de comunicaţii din Ucraina, au declarat pentru ZF surse de pe piaţa de telecom.
 
Vodafone lucrează în acest dosar - unul dintre cele mai mari litigii din industrie - cu avocaţii de la societatea Tănăsescu şi Gavrilă. Contactaţi de ZF, reprezentanţii Vodafone nu au comentat informaţiile. Conform datelor ZF, Vodafone propune ca despăgubirile să fie compensate cu taxele pe care compania le datorează ANCOM, pe măsură ce acestea devin scadente, ceea ce înseamnă că “datoria” ar fi stinsă în câţiva ani. Vodafone a plătit statului 230 mil. euro pentru frecvenţele radio.
 
WikiZF: Profilul companiei Vodafone România S.A.
 
În susţinerea cererii de chemare în judecată, Vodafone a prezentat măsurători realizate de experţi care arată că funcţionarea a peste 1.000 de antene din peste 20 de judeţe în care locuiesc milioane de persoane a fost afectată începând cu aprilie 2014. Clienţii nu au resimţit însă aceste probleme pentru că operatorul a “închiriat” contra cost spectru radio de la RCS&RDS şi Telekom şi a realizat şi alte investiţii adiţionale.
 
“Vodafone a investit resurse suplimentare pentru a compensa lipsa de calitate a spectrului. De aceea considerăm că Vodafone este îndreptăţit să primească un tratament corect şi echitabil din partea autorităţilor române, astfel încât să poată utiliza adecvat spectrul achiziţionat”, potrivit unui mesaj transmis ieri angajaţilor de CEO-ul Ravinder Takkar, care a intrat în posesia ZF.
 
În mesajul prin care angajaţii sunt anunţaţi de acţiunea împotriva ANCOM, Takkar menţionează că operatorul a obţinut, după un audit realizat la finele anului trecut de compania germană P3 Communications, cele mai bune scoruri de pe piaţa locală pentru calitatea serviciilor de voce şi date. “Reţeaua Vodafone şi componenta Supernet 4G au fist certificate pentru cele mai bune rezultate de voce şi date dintre toţi operatorii, de către auditorul independent P3 Communications”.