Au investit 50.000 € şi vor să ducă la export cosmetice de lux

Autor: Mădălina Dediu Panaete 26.04.2015

O investiţie de peste 50.000 de euro, experienţa de zeci de ani a unei farmaciste care inventat creme cosmetice şi iniţiativa fiicei ei de a pune pe piaţă un brand similar cu ceea ce văzuse în rafturile magazinelor din străinătate au fost ingredientele de bază ale start-up-ului Natural Nutrition Cosmetics.

Ideea afacerii Natural Nutrition (NN) Cosmetics i-a venit Christinei Hesse, fiica farmacistei Maria Ardelean, în toamna anului 2013, când a intrat în Berlin pentru prima dată într-un magazin al brandului international Aesop, de unde şi-a cumpărat o cremă de faţă, ale cărei miros şi structură îi aminteau de mama ei.

„Aspectul ei, mirosul, structura îmi aminteau de mama mea, Maria Ar­delean, farmacistă din 1956 şi care a făcut de când mă ştiu creme cosmetice, atât în România, cât şi în Germania, în farmaciile în care a lucrat de-a lungul timpului. Aşa mi-a venit ideea să deschid o afacere cu produse cosmetice după reţetele originale ale mamei mele, bineînţeles sub atenta ei îndrumare“, povesteşte Christina Hesse, care se ocupă de coordonarea firmei, ca director general.

NN Cosmetics i-a atras atenţia Suzanei Vasilescu, 27 de ani, art consultant, care a decis să investească în acest business.

„Aşa a apărut NN în varianta care este acum disponibilă pe piaţă“. Momentan, portofoliul Natural Nutrition Cos­metics cuprinde şase creme nutritive de faţă, o cremă de ochi şi un unt de corp. Produsele se găsesc în farmaciile SensiBlu şi în alte câteva concept store-uri din Bucureşti.

Potrivit site-ului NN Cosmetics, preţul unei creme nutritive (60 ml) începe de la 110 lei.

„Am investit în egală măsură timp, bani, energie şi pasiune. Dar dacă ne referim strict la bani, probabil că peste 50.000 de euro, asta pentru că avem un laborator propriu în care producem cremele“, mai spune Christina Hesse, care afirmă că dacă ar putea schimba ceva în această afacere probabil ar fi început-o cu câţiva ani mai devreme. Ea consideră că nişa produselor cosmetice naturale are potenţial mare de creştere.

„Nişa produselor cosmetice naturale are un bun potenţial de dezvoltare în următorii ani, nu numai în România. În confuzia generală creată de varietatea aproape „infinită“ de produse, consumatorul recunoaşte un criteriu pe care se poate baza cu siguranţă: natura.“

Pentru că în multe ţări europene există un interes accentuat pentru produsele naturale, următorul pas pentru Natural Nutrition Cosmetics este exportul pe pieţele externe.

„Momentan lucrăm intens la noul site care va permite oricărui produs să fie comandat oriunde în Europa. (...) În vi­itorul apropiat vom mări portofoliul de produse, într-o primă etapă cu o cremă de mâini şi două sau trei tipuri de seruri vitale“, completează antreprenoarea, care spune că începutul în antreprenoriat este entuziasmant, interesant şi puţin riscant.