Dacia: Autostrada Piteşti-Sibiu trebuie realizată până în 2020, nu mai târziu

Autor: Bogdan Alecu 20.04.2015
Construcţia autostrăzii A1 Piteşti-Sibiu, care ar conecta uzina Dacia direct la reţeaua europeană de autostrăzi, tre­buie realizată cel târziu până în 2020, spune Nicolas Maure, directorul general şi pre­şe­dintele Automobile Dacia, aceas­ta fiind foarte importantă pentru menţi­ne­rea competitivităţii uzinei de la Mioveni.
 
Dacă este după 2020, costurile vor fi în continuare mari, România nu va tri­mi­te mesajul corect către Renault deoarece toa­te proiectele de infrastruc­tu­ră derulate până acum au avut foarte mari întârzieri. Şi în Slovacia a existat o problemă cu auto­străzile, la fel şi Ungaria şi Polonia, însă toate aceste ţări au luat măsurile ne­ce­sare şi infrastructura a evoluat. Dacă România nu face nimic în acest sens, nu va transmite un mesaj bun investitorilor“, avertizează şeful Dacia.
 
La sfârşitul săptămânii trecute aproa­pe 7.000 de persoane, inclusiv mem­bri ai Sin­dicatului Automobile Dacia au pro­tes­tat în centrul Mioveniului pentru a cere guvernului începerea lucrărilor la auto­stra­da Piteşti-Sibiu. Liderii de sin­dicat au spus că angajaţii se tem că îşi vor pierde lo­cu­rile de muncă din cauza lipsei autostrăzii.
 
Ca răspuns pentru aceştia, premierul Victor Ponta a declarat că „dacă angajaţii Dacia o mai ţin în mitinguri, Renault va muta producţia Dacia în Maroc“.
 
Ministerul Transporturilor a emis în urmă cu două săptămâni un comunicat prin care asigură faptul că Piteşti-Sibiu este o prioritate, însă cu toate că este un proiect important, vechiul studiu de fezabilitate a expirat, iar ministerul a mai de­marat acum încă o licitaţie pentru refacerea acestuia. Licitaţia a fost câşti­ga­tă, însă imediat a fost depusă şi con­testaţie, ceea ce va lungi şi mai mult pro­cedurile. Mai mult, studiul de fezabilitate pentru tronsonul de autostradă dintre centura Piteşti şi cea a Sibiului, ambele parte a A1, va dura un an şi jumătate, după care va urma licitaţia pentru tron­soa­ne şi contestaţii, astfel încât cel mai de­vre­me lucrările ar putea demara la înce­pu­tul anului 2017. Astfel guvernul ar tre­bui să termine în trei ani o autostradă de 120 km, cât va avea tronsonul, din care 20 km va fi în zonă de munte, ce pre­su­pune existenţa mai multor tuneluri, po­duri şi viaducte. Spre comparaţie, con­struc­ţia Bucureşti-Ploieşti de aproape 60 km a durat aproape cinci ani, iar lucrările la tronsonul de 22 km Sălişte-Cunţa al autostrăzii A1 Sibiu-Deva au durat mai bine de trei ani, în condiţiile în care con­struc­torul a preferat să taie un deal în loc să construiască un tunel, soluţie ce a cau­zat alunecări de teren în zonă.