La un an după ce a importat primele batoane raw-vegane a intrat în reţeaua Plafar

Autor: Cristina Roşca 23.04.2015

Indira Abdulvoap, o antreprenoare de 29 de ani din Constanţa, care a început în urmă cu circa un an să importe produse raw-vegane din Scandinavia, a semnat recent un contract cu reţeaua de magazine Plafar. Astfel, începând din aprilie batoanele RawBite se vând în cele 32 de magazine Plafar din ţară, o reţea controlată de acţionarii farmaciilor Centrofarm.

„Din 7 aprilie suntem prezenţi în magazinele Plafar din toată ţara cu toată gama de batoane RawBite (şapte sortimente – n.red.). Batoanele au prins bine mai ales în magazinele din Bucureşti, Ploieşti, Constanţa şi Craiova. Avem un target de rulaj de aproximativ 5.000 euro la început şi ne-am implicat într-o promovare susţinută în canalele de promovare ale Plafar“, spune antreprenoarea.

Ea a descoperit batoanele RawBite într-una din deplasările în Danemarca făcute în interes de serviciu şi s-a hotărât să le aducă în România. Indira Abdulvoap lucra în acea periodă ca director de vânzări al unei multinaţionale de nişă din industria alimentară. Compania la care ea a lucrat timp de şapte ani oferea soluţii hardware şi soft­ware (linii de procesare) în industria alimentară. Antreprenoarea, care a studiat managementul afacerilor şi a făcut un program de leadership la London School of Economics, spunea anterior că a durat puţin până s-a hotărât să investească în acest brand, deoarece avea nevoie să îşi facă un plan de business pe termen lung şi să renunţe la un job bine plătit. ZF a scris anterior despre acest business în secţiunea Un Start Up pe zi.

Investiţia iniţială s-a ridicat la 15.000 de euro, însă o sumă similară a fost cheltuită ulterior şi pe activităţi de marketing.

Produsele aduse din nordul Europei, respectiv din Danemarca, sunt prezente, pe lângă Plafar, şi în 17 mici buticuri din Bucureşti şi din ţară, printre care „Ki-Life“ din Capitală şi „Cămara cu Merinde“ din Constanţa. Ea afirmă însă că pentru sustenabilitate pe termen lung vrea să încheie parteneriate şi cu marile lanţuri pentru că aşa poate ajunge mai uşor la consumatori. Importul este realizat prin intermediul firmei MPF Solutions & Systems, deţinută de Indira Abdulvoap, potrivit datelor oferite de ea anterior.

Aceste reţele de retail au un număr mult mai mare de magazine şi sunt mult mai uşor accesibile unui număr mare de consumatori. Ea spune însă că nu vrea să intre în toate, ci doar în unu sau două pe care le consideră potrivite pentru produsele sale. „Suntem în discuţii cu alte două reţele unde găsim clienţi potriviţi pentru produsele noastre.“ Nu oferă însă nume.

Mai mult, Indira Abdulvoap se gândeşte să îşi extendă şi portofoliul de produse, analizând oferte de produse bio şi raw-vegane din Germania şi Suedia.

O etapă ulterioară a planului antreprenoarei prevede investiţii în producţia locală de astfel de bunuri, însă acest plan ar putea fi implementat peste circa trei ani, potrivit datelor oferite de ea anterior.