Lidl şi Kaufland importă mărci private de un miliard de euro. VIDEO

Autor: Cristina Roşca 23.04.2015

Reţelele surori Kaufland şi Lidl, ambele parte a grupului german Schwarz, importă anual pe piaţa locală mărci private de circa 1 mld. euro, potrivit estimărilor ZF, cele mai importante „baze“ de producţie fiind Ger­mania, Cehia şi Polonia.

Cele două grupuri sunt de altfel reţelele de comerţ cu cele mai mari importuri în România, potrivit datelor INS aferente anului trecut. Lidl, companie care activează pe segmentul discounterilor, se află pe poziţia a opta în topul celor mai mari importatori locali, aici fiind luate în calcul toate importurile, indiferent de pieţele de unde sunt aduse. Kaufland se află pe poziţia 23, într-un top în care celelalte reţele se află în jurul poziţiei 100.

Spre deosebire de ceilalţi retaileri, Kaufland şi Lidl au o pondere importantă din bunurile marcă privată importate. Reprezentanţii celor două reţele nu oferă însă date privind ponderea mărcilor private produse local şi a celor importate. Atât Kaufland cât şi Lidl au preferat să producă în ţări precum Cehia şi Polonia datorită apropierii geografice ce implică astfel costuri mai mici de transport. Pentru cei doi retaileri este mai avantajos să producă centralizat anumite bunuri, pe care apoi să le vândă pe mai multe pieţe pentru că astfel au o poziţie de forţă în negocieri şi obţin preţuri mai bune, care compensează costul de transport.