Braşovul a devenit „fieful“ Carrefour, care deţine o treime din magazinele de comerţ modern din oraş

Autor: Cristina Rosca 24.04.2015

Grupul francez Carrefour, prezent pe piaţa locală cu o reţea de peste 170 de magazine sub mai multe formate, a dezvoltat la Braşov al doilea „centru de comandă“ din România după Bucureşti, deschizând în oraşul din inima ţării 18 supermarketuri, hipermarketuri şi magazine de proximitate, respectiv o cotă de 10% din totalul reţelei.

Gigantul cu afaceri anuale de peste 1 mld. euro în Ro­mânia deţine în Braşov magazine sub patru bran­duri şi trei formate, res­pectiv un hipermarket Carrefour, şase super­marketuri Market, zece ma­gazine de proximitate Ex­press şi unu Contact.

„Au căutat un oraş unde să se poată dezvolta şi unde să poată avea o poziţie de forţă. Piaţa din Bucureşti este dominată de Mega Image ca număr de magazine, astfel că francezii s-au orientat către un alt centru“, spune Marcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanţă în management Geva & Company.

Braşovul devine astfel „fieful“ Carrefour, în contextul în care piaţa din Bucureşti este dominată clar de belgienii de la Mega Image care au deschis aici circa 70% din totalul de peste 400 de magazine. Belgienii s-au aşezat astfel la parterul blocurilor, ocupând zone-cheie pe segmentul magazinelor de mici di­men­siuni, respectiv supermarketuri şi ma­gazine de proximitate. Belgienii au fost singurii care încă de la început şi-au concentrat atenţia pe Capitală şi îm­prejurimi, în timp ce restul jucătorilor au preferat o abordare naţională. Totuşi, în ultimii ani se observă că în marile oraşe se dau lupte pentru supremaţie, astfel că reţelele dezvoltă adevărate „clustere“, cum este cazul Carrefour la Braşov.