Preţul bate serviciile chiar şi pe segmentul de turism de lux. Turiştii negociază chiar şi pentru 50 euro la o vacanţă de 5.000 de euro

Autor: Liviu Iancu 28.04.2015

"Turiştii care iau vacanţe scumpe, de mii de euro, negociază cel mai mult reducerile şi încearcă să scadă preţul chiar şi cu 50 de euro. Se focalizează, însă, pe un lucru neimportant, când la sume de 3-5.000 de euro plătite pe o vacanţă ar trebui să fie cât mai pretenţioşi la serviciile primite", a spus Burcea.

El a afirmat că turiştii de lux, de multe ori când vor să facă reduceri, renunţă la mese. Nu de fiecare dată, însă, această variantă este una profitabilă.

Burcea a dat ca exemplu o familie care a făcut o vacanţă în Maldive şi, la un pachet de 5.000 de euro, a refuzat să plătească o diferenţă de câteva sute de euro dintre un pachet all inclusive şi demipensiune. "Au avut surpriza ca acolo, pentru prânz şi sucuri pentru şapte zile, să plătească 2.000 de euro. Clienţii care vor vacanţe în destinaţii exotice ar trebui să aibă încredere în agenţiile de turism, pentru că nimeni nu vrea să dea un tun şi apoi să piardă turişti", a adăugat el.

În schimb, turiştii care cumpără vacanţe mai ieftine, sub 1.000 de euro de persoană, nu obişnuiesc să negocieze reduceri pentru pachete, a mai spus proprietarul Paralela 45.

Agenţia a avut anul trecut, de revelion, un charter spre Maldive, iar în acest an va avea o cursă către Mauritius. De asemenea, organizează excursii în ţări asiatice, precum Vietnam sau Cambodgia, dar şi în Japonia, Bali, Republica Dominicană, Thailanda, Mexic sau Cuba.

Paralela 45, una dintre cele mai mari agenţii de turism din România, a încheiat anul trecut cu afaceri de 40 de milioane de euro. Pentru anul în curs, agenţia şi-a propus să atingă un volum al afacerilor de peste 45 de milioane de euro. Firma deţine o reţea naţională formată din 35 de agenţii şi aproape 200 de angajaţi.

Paralela 45 concurează pe piaţa românească, printre altele, cu Christian Tour, Eximtur, Mareea, Perfect Tour şi Happy Tour.