Brandul de lactate Monor din Bistriţa-Năsăud şi-a bugetat afaceri de 62 mil. lei

Autor: Mădălina Dediu Panaete 30.04.2015

Compania Carmo-Lact Prod din Bistriţa-Năsăud, care produce brandul de lactate Monor ajuns şi pe rafturile magazinelor din Capitală, şi-a bugetat pentru acest an afaceri de 62 milioane de lei (circa 14 mil. euro), în creştere cu 5% faţă de anul precedent, arată datele transmise de companie pentru Anu­arul „Cei mai mari jucători din economie“, realizat de ZF.

Astfel, compania controlată de antreprenorii locali Adrian Creoşteanu, 62 de ani (50% din părţi sociale) şi Ioan şi Alin Neagoş, îşi face loc treptat printre cei mai mari jucători din industria lactatelor, o piaţă unde liderii sunt grupul francez Danone, Albalact-companie cu acţionariat majoritar românesc şi olandezii de la FrieslandCampina, care produce brandul românesc Napolact.

Piaţa lactatelor, evaluată la circa 100 mil. euro, este foarte fragmentată, cu puţini jucători mari şi multe companii de talie medie şi mică.

Conform datelor de pe site-ul propriu, produsele Monor sunt disponibile în peste 500 de magazine din oraşe din Bistriţa, Târgu-Mureş, Cluj-Napoca, Ba­ia Mare sau Braşov, la care se adau­gă şi marii distribuitori de produse lactate din Bucureşti sau Iaşi. Compa­nia este prezentă de exemplu în cadrul re­ţe­lei de supermarketuri Mega Image, cea mai extinsă din România.

În 2014, compania bistriţeană a avut afaceri de 59 milioane de lei, în creştere cu 65 faţă de anul precedent.

Producătorul brandului Monor este prezent şi pe pieţele externe, exporturile ridicându-se la circa 5,2 mil. lei, adică circa 8% din businessul anual făcut de bistriţeni. Carmo-Lact Prod, companie fondată în 1992, are în portofoliu brânzeturi, lapte de consum, lapte bătut, iaurt, smântână şi deserturi. Com­pania are peste 180 de angajaţi.