Economia are nevoie şi de supermarket, şi de magazin de nişă. La fel este şi în cazul spitalelor

Autori: Razvan Muresan , Ioana David 05.05.2015
Robert Şerban, care deţine împreună cu soţia sa Georgeta operatorul de servicii medicale private Gral, unul dintre primii cinci jucători din piaţa de profil, spune că aşa cum retailul alimentar are nevoie şi de marile magazine, dar şi de cele nişate, şi sectorul de sănătate trebuie să se bazeze pe spitale generale, dar şi pe spitale de nişă.
 
„Supermarketurile au plecat de la principiul «nu-ţi pune toate ouăle în acelaşi coş». În supermarket poate să meargă mai bine raionul de lapte şi mai prost raionul de carne pentru anumite perioade de timp, iar riscul îl poţi balansa mult mai bine. E mai dificil să începi o zonă de nişă, acolo trebuie să-ţi concentrezi toate eforturile, iar dacă dai chix, dai chix pe tot. Noi ne-am asumat acest risc. Am intrat în zona de nişă şi ne-am concentrat aici toată energia şi toate resursele“, a spus Şerban, care a fost invitat la cel mai recent club Business Magazin pe tema maturizării pieţei serviciilor medicale private.
 
Gral este cel mai mare operator de servicii medicale care a mizat pe nişe, spre deosebire de competitorii mai mari, care şi-au dezvoltat servicii generaliste. Cele trei mari direcţii de business ale Gral sunt oncologia, analizele de laborator (inclusiv imagistica) şi dializa.