Piaţa de servicii TV a ajuns la aproape 7 mil. clienţi. UPC şi Telekom au crescut sub media pieţei

Autor: Adrian Seceleanu 05.05.2015

Numărul total de abonamente la servicii TV a avansat cu 5,9% la 6,9 milioane, recordul fiind înregistrat pe cablu (6,3%), conform datelor publicate de autoritatea de reglementare.

Numărul de abonamente pentru serviciile de retransmisie a programelor TV a atins un nivel record de aproape 7 milioane la finele anului trecut, o creştere de 6% faţă de anul anterior, fiind astfel alături de internet una dintre zonele cu o evoluţie pozitivă din industria locală de telecomunicaţii, conform datelor publicate de Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

„În anul 2014, numărul total de abonaţi la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale furnizate contra cost a înre­gistrat o creştere de 5,9%, atingând valoarea de 6,9 milioane, faţă de 6,5 milioane la finalul anul 2013. Pe fondul acestei creşteri, rata de penetrare la nivel de gospodării a ajuns la 92%”, conform ANCOM.

Dacă piaţa de servicii TV a crescut cu 380.000 de abonamente în 2014, ce companii au câştigat cotă de piaţă? Un câştigător clar este Orange, liderul pieţei de telefonie mobilă, care a încheiat anul 2014 cu 157.000 de contracte. Compania, care a intrat pe servicii TV la jumătatea anului 2013, nu a comunicat însă numărul de abonamente din decembrie 2013, astfel că nu poate fi calculată rata de creştere, ci doar se poate estima că o mare parte dintre utilizatori au fost câştigaţi chiar în 2014.