Petrom devine furnizor integrat de energie şi gaze şi merge mai departe cu conceptul de „magazin în magazin“ în benzinării. Investiţiile scad cu 30%

Autor: Roxana Petrescu 07.05.2015

Petrom, singurul producător de petrol şi gaze local, îşi propune să vină cu oferte mixte de energie şi gaze, activând astfel ca un furnizor integrat de utilităţi, şi încearcă să-şi protejeze vânzările de carburanţi prin închirierea spaţiilor din incinta benzinăriilor către parteneri externi, promovând astfel conceptul de „magazin în magazin“ în reţeaua de 544 de staţii. Petrom încearcă să-şi lucreze cât mai bine avantajele care derivă din structura actuală a companiei în contextul în care firma se pregăteşte pentru un 2015 prudent, în care bugetul de investiţii va fi tăiat cu circa 30%, lucru care va influenţa negativ producţia de hidrocarburi.

„Privind înainte către 2015, ne reducem pla­nurile de investiţii şi ne intensificăm pro­gra­mele de optimizare a costurilor în toate segmentele de activitate pentru a fi pregătiţi pentru un mediu de piaţă volatil şi o menţinere probabilă a condiţiilor de piaţă deteriorate, menţinându-ne totodată proiectele cu potenţial de creştere din perimetrul Mării Negre. De asemenea, în acest an anticipăm consultări publice cu privire la sistemul de taxare pentru segmentul upstream al ţiţeiului şi gazelor, care este prevăzut a se aplica începând cu 2016, aşa cum a fost anunţat de către autorităţi. Obiectivul nostru rămâne în continuare obţinerea unui cadru fiscal şi de reglementare stabil, predictibil şi favorabil in­ves­tiţiilor, condiţie-cheie pentru investiţiile viitoare“, spune Mariana Gheorghe, directorul general executiv al Petrom, în raportul anual publicat pe site-ul companiei.